Onsdag...

... Och vad gör jag? Jo, sitter och skriver på mitt historia c-arbete.. Att försöka nysta i alla fakta som finns krig storfurstinnan Anastasia är verkligen ett heltidsjobb, puh! 
Sedan ska jag försöka ta mig en titt på min italienskauppgift och försöka läsa lite filosofi. Blir mycket plugg idag, hugamuga..
.
På lunchen hann jag in en snabbis på biblioteket också. Jag gillar verkligen den vi har på skolan, det är så mysigt och liksom hemtrevligt. 
Dessutom gillar jag bibliotekarien, speciellt en av dem! Hon gav mig ett tips på en bok från nyhetshyllan som vi har, Reckless av Cornelia Funke. Som (förhoppningsvis, än så länge i mina drömmars värld…) blivande författare kollade jag upp henne, och hon hade visst bland annat skrivit Bläckhjärta, en filmatiserad bok som gått på Canal+ en tid och som jag tittat på nu kanske 5-6 gånger… Där ser man!
Lånade också en bok i en serie som jag faktiskt inte läst, av Katherine Kerr. Den heter Silverdolken, och är den första boken om det magiska landet Deverry. Får se om den är bra, det verkar så åtminstone! 
.
Som sagt, nu har jag en massa att göra, så ska väl återgå till det.... Ha en trevlig onsdag :)    

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0