Sommarjobb

Hej och hå, vad tiden går!
Har för övrigt hunnit fylla 18, yeeey ;D och en hel del annat här hänt också, men mest massa onödiga saker att säga tycker jag.
Just nu är mamma och pappa i Rom, vilket är superfuskigt! Jag vet inte om ni minns att jag lekte arkeolog i höstas? Det var utgrävning vid en klosterruin inte långt ifrån där jag bor, och kultur- och historiaintresserad som jag är var det superhäftigt att vara med om! Nu är de i alla fall där med det sällskapet, och ska se Johanniterriddarnas bibliotek och också titta lite på Birgittaorden (det har jag faktiskt gjort, väldigt speciellt att få se hennes höftkula som jag tror att det var....) och se allmänna sevärdheter.
Längtar till nästa år, då åker jag nog dit jag med :) 
.
Till sommaren, för att få in pengar till körkortet, har jag sökt; 
feriejobb, jobb på församlingen och så har jag även fått här hemma då så att säga. 
Nu har jag fått reda på att jag kan få jobb hos Fliseryds IF via ferie, men dt är typ 2 mil dit för mig eller något.. Lite drygt att cykla om jag ska vara där vid sju :/ Så det får vi se hur det blir med, så nu måste jag kolla med församlingen så att jag kan bestämma mig xD
Vad komplicerat vad allt blev idag kände jag.. För pengar är ju bra, körkort är dyrt! Dessutom vore det trevligt att resa till något varmt ställe till nästa år, typ Egypten eller Cypern.. 
.
Aja, ska sluta drömma och sätta igång med lite plugg, ska snart göra våfflor också ;) Tur att bror är hemma så att man inte får göra allt själv! 
.
Ha det trevligt alla :)      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0