Sommar, sommar, sommar…

YEEES, nu är det sommarlov :D Tyvärr så har jag hittills avnjutit det genom att vara sjuk.. :/ Men sånt är livet xD 
Spelade hursom tvärflöjt på skolavslutningen, Bo Eves Psalm, och tycker att det gick riktigt fint! På kvällen grillades det med härliga människor och kan tvåan på samhällsvetenskapliga programmet sluta bättre? Njääe, tror inte det iaf ;) 
Nu när det äntligen är sommar, så är det dags för deckare! Jag läser alltid massa deckare på sommaren. 
Att ligga i hammocken på verandan och känna doften av rosor och ha ett glas av mammas hemmagjorda jordgubbssaft med is i och läsa en deckare.. Mmm, kan det bli bättre? Nesh ;) 
Jag tänkte därför faktiskt rekommendera just en sådan. Jag fick den av Johan<3 i födelsedagspresent och har tyvärr inte hunnit läsa hela eftersom det varit så mycket med det sista i skolan. 
Men den heter i alla fall Patienten av P.D. James. Det känns som om den är riktigt bra, för Svenska Dagbladet har skrivit: 
"Någon deckarförfattare har aldrig fått Nobelpriset i litteratur. Skulle någon få det borde P.D. James vara självklar." Kan man få en bättre recension? Haha, jag tvivlar på det! De sidor jag läst, de första femtio, är sjuukt bra - jag tror resten är minst lika fascinerande, på det sätt som deckare brukar vara. 
Tyvärr (fast så kan jag nog inte säga heller, haha) så börjar jag jobba på måndag. Förhoppningsvis har min hals blivit bättre tills dess och jag ser verkligen fram emot att börja jobba direkt medan man ännu har ångan uppe, så att säga :) 
Och för övrigt - viiilket vackert bröllop måste jag säga! Blev rätt tårögd ändå, men mest för att kören sjöng väldigt vackert! Jag gråter ju inte ens till film (även om jag sett A Walk To Remember, jag känner mig rätt okänslig ibland, hehe…) så att jag blir rörd är rätt fantastiskt :) Glad för deras skull ska jag tillägga, de är trots allt representanter för Sverige! 
Nu blir det söndagsmiddag, mamma har gjort stek med potatis och brunsås, smaskens! Sedan ska nog pappa och jag slå på en bra film så jag kan "vila" mig frisk ^^  
Ha en trevlig söndag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0