Det här med dåligt samvete..

Sitter för tillfället på torget i skolan. Alla andra har lektion, för vi har Individuellt val, som jag tror det heter. Jag hade det också förut, i form av Gehörs- och Musiklära. 
Men jag hoppade av, för det kändes som om det inte gav någonting och att jag dessutom hade extra poäng som är överflödiga. Som om jag slösade tid på saker som inte var personligt viktiga som jag trodde. Istället har andra läxor kommit i kläm och bidragit till att jag kanske sänker mig. Så varför detta envist dåliga samvete? En typ av ångest att jag gjorde det för lathet? 
Är rädd att läraren ska bli sur på mig, att jag ska få skit för det eller liknande. Kommer jag ångra mig? Vet inte riktigt, just nu mår jag fkt lite dåligt för att jag hoppade av.. Jag får ju allt när jag har flöjtlektion, men var det rätt av mig att hoppa av? 
Jag funderar på att bli engelska lärare, vad har jag för nytta av den här kursen då?.. Sedan säger SYO:n att rektorn tycker det är synd, för tänk om jag skulle fått ett MVG! 
Jovisst, men om inte? Då har säkert tre andra betyg sänkts och till ingen nytta...
Näe, nu ska jag sluta klaga! Ska ta en promenad nu, har gjort min tyska och känner mig riktigt duktig :) 
Hoppas alla får en vettig torsdag!  
   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0