De två längsta minuterna i mitt liv (hittills)...

... Hade jag två av idag. Nu undrar du hur man kan ha två på samma gång, men de inträffade naturligtvis inte samtidigt^^ 
Jaha. Hade innebandymatch. Underbart..? Nej , fkt inte. 
Hade lite lagom småont, så fick byta ofta. Sen lyckas jag ju givetvis få utvisning för felaktigt avstånd xD PINSAMT! xD och att sitta där, och se hur laget kämpar i boxplay.. aaj, dt sved att dt var mitt fel :/ men de var bra, de släppte inte in ngt mål :D
De andra två längsta minuterna i mitt liv var nog de två sista. 
Orkade inte mer då, den fastnade mellan lungan o revbenen och gjorde så skjut ont att jag började gråta... och då andades jag tyngre (naturligtvis!) o den flyttade ju inte på sig då.. Låg bakom sargen, uscha så pinsamt.. 

Oj, nu vet du ju inte riktigt vad jag pratar om här. Det är min lever. 
Jag har haft svårt att andas i snart fyra år. En svullnad som trycker ut revbenen och pressar lungan. Det här började sommaren i sexan. Jag var på vårdcentralen i sjuan. Rätt sjukt, de frågade om jag "hade haft ihop dt med ngn kille".. Yey, hade inte fått min första riktiga kyss än xD aja, sen i åttan blev dt sjukgymnast och det funkar ibland fortfarande. Gör det mesta i förebyggande syfte. 
Dessutom springer jag med bandage runt revbenen för att hålla dem på plats så att inte min lever flyttar på sig. 
För det är det den gör. Flyttar sig från den ena till den andra sidan av kroppen.. Jag var hos läkaren för snart 3 veckor sen lr vad dt nu är, och då gjorde jag ultraljud vilket förklarade dt här. 
Han, doktorn alltså, sa att när jag tar djupa andetag flyttar den på sig. Levern flyttar på sig p.g.a svaga muskelväggar runt..   Och dt växer "nog" bort om 2-4/6 år... UNDERBART ? NEJ ! 

Aja, ville bara ha dt sagt, för nu gör dt sjukt ont så jag ska gå och göra mina övningar xD 
Massa kramar :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0